martes, 4 de junio de 2013

Cap a l'aula hibrida: les xarxes socials en l'educació plàstica i visual

Avui en dia, a les aules s'esta introduïnt l'ús d' Internet i de les noves tecnologies. Amb aquest ús es pot apropar més a l'alumnat i es pot realitzar diferents tasques de l'assignatura d'Educació Plàstica i Visual, vinculant l'assignatura als canals comunicatius més utilitzats per l'alumnat.
Les xarxes socials que gasten els adolescents són bàsicament d'oci i és molt habitual que hui en dia tots els joves en gasten una. Les més comuns entre ells son el Facebook i sobretot el Tuenti.
Com tots coneixen el funcionament d'aquestes xarxes, i son eines en  les quals els alumnes es senten més còmodes, ens podem centrar en utilitzar-la en la materia de classe i la seua pràctica.
Per aixó utilitzant aquestes xarxes socials en l'assignatura és una manera d'aproximar-se als alumnes i  compartir els seus treballs, dibuixos, processos que han seguit mitjançant fotografíes, etc.
És important que apliquem gradualment l'ús de les xarxes socials en l'Educació Plàstica i Visual, així com coneixer altre eines de comunicació en Internet per a l'aprenentatge com blogs, wikis... 
L'ús d'Internet té molts avantatges i també inconvenients, però hi ha que fer un bon ús vinculat a l'educació artística per a que l'alumnat interactue utilitzant aquesta eina.
També és una manera de conèixer el interessos dels nostres alumnes i compartir les experiències de classe.

No hay comentarios:

Publicar un comentario en la entrada